Friday, May 8, 2009

Erti Cinta Sejati

Erti cinta sejati ni sebenarnya tak jelas. Seperti air yang mengalir tanpa penghujung yang pasti.
Itulah cinta sejati. Tak siapa tahu dan kita tak boleh wujudkan dengan sendiri cinta sejati tu, sebaliknya cinta sejati yang mencari siapa yang layak menerimanya.

Jadi kalau kita berusaha sedaya upaya mencari pasangan hidup, kita tak boleh patah semangat kalau target kita nak cari cinta sejati, sebab cinta sejati tu akan datang dengan sendiri kat mana pun kita berada seiring usaha yang kita lakukan.

Pernah tak cuba travel jauh dengan harapan nak jumpe somebody, tapi end up balik rumah sendiri juga. Atau pun dengar cerita tentang pelarian cinta. Seseorang yang cuba melarikan diri daripada menghadapi cintanya, menyeberang lautan pun telah dilakukan dengan tujuan dia dapat melupakan dan menghindari cintanya. Tapi akhirnya semakin kuat usaha yang dilakukan untuk menghindar, semakin dia tidak dapat lari dari cintanya. Tetap disitu dan masih disitu. Entah mengapa? Persoalan yang tiada jawapan.

Sebenarnya yang dinamakan jodoh tu, tak ke mana. Ditakdirkan Allah waktu jodohnya sampai,
nak kahwin.. kahwin la juga walaupun di debat atau dibantah. Tapi kalau bukan jodoh, sayang macam mana pun, bercinta la bagai nak rak..pisah juga. Walaupun dah nikah, kalau yang namanya jodoh tak panjang, bercerai juga. Jadi walaupun kita telah bernikah mungkin pasangan kita tu masih belum jodoh kita yang sesungguhnya.Begitulah kehidupan, samada kita suka atau tidak, yang telah ditentukan berlaku akan tetap berlaku.

0 comments:

IN SEARCH OF MEANING TRUE LOVE~CINTA SEJATI~RE-ESTABLISH CONTACTS~BEING IRRESISTIBLE © 2008 Por *Templates para Você*